Click me

Who Runs the Russian Media?

Who owns Russian media Offline Russian media includes both state-owned and independent outlets STATE-OWNED OR MEDIA OUTLETS, MEDIA OUTLETS, INDEPENDENT MEDIA PARTIALLY STATE-OWNED OWNED BY STATE OWNED BY THE MEDIA COMPANIES MOSCOW GOVERNMENT RIA Novosti: The most RosBusinessConsalting: A Russian business news NEWS AGENCIES ITAR-TASS: The Interfax: The first cited Russian news oldest Russian news agency, established in 1904. Offers news products in six languages. independent Russian news agency, established in 1989, operates in Russia, CIS, Central Europe, and China. agency, established in 1941. The agency offers more than 20 agency, established in 1993, owned by the RBC Holding. news products in 14 languages. Rossiyskaya Gazeta: The official daily newspaper of the Russian government with a circulation of 171,005. Sem Dney Publishing House: A member of the Gazprom-media, publications include İtogi, Sem Dney, and Karavan Istoriy magazines. RBC Holding: A member of the ONEXIM Group, owned by Mikhail Prokhorov. Publishes the RBC Daily newspaper and RBC, M2, Nashi Dengi, Autonews, and Lifetime magazines. PRINT MEDIA Tverskaya 13: the newspaper of the Moscow government. Vechernyaya Moskva: A daily newspaper, published since 1923 Zhivi Media Group: A member of the Parlamentskaya Gazeta: A daily publication of the Russian Federal Assembly. Moskovsky Komsomolets Publishing House: Publishes a number of popular newspapers and magazines. ONEXIM Group. The main products include Snob and Russky Pioner magazines and F5 Komsomolskaya Pravda Publishing House: The main products include Komsomolskaya Pravda and Sovetsky Sport newspapers. Moskovskie Novosti: newspaper. A free daily newspaper with a Circulation of 34,300 copies. Also published in English and Arabic. News Media Novaya Gazeta newspaper: The controlling interest is owned by the newspaper's staff. Holding: Publishes Zhizn, Izvestia, and Tvoy Den newspapers, as well as Zhara magazine. Owned by Aram Gabrelyanov. Vedomosti: A daily business newspaper with a circulation of 75,000 copies Rodionov Publishing House: Publishes Kommersant Profil and Kompania weekly magazines and FHM and Krestyanka journals Media3 Company: The group includes Argumenty i Fakty, Extra M Media, Trud, Nezavisimaya Gazeta: Previously, was part of Boris Berezovsky's media empire, currently, is owned by Konstantin Publishing House: Established in 1989, publishes a daily newspaper Kommersant, Vlast, Dengi, and Ogonyok magazines; and Avtopilot and Sekret Firmy journals. and Tsentr Plus Expert Group: Publishes Expert and Russky Reporter magazines publishing houses, as well as a number of small publications. Remchukov. Circulation - 40,000 copies. VGTRK Holding (Russian State Television and Radio Broadcasting Company), includes the federal TV channels Rossiya 1, Rossiya 2, Rossiya K, Rossiya 24, radio stations Mayak, Radio Rossii, Kultura, Vesti FM, as well as 89 regional TV and radio stations. VGTRK owns shares in Euronews' Russian edition. Gazprom Media Holding: Owns NTV, TNT, NTV-Plus, Comedy-TV channels and the following radio stations: Ekho Moskvy, Citi FM, Relax FM, Pervoe Populyarnoe Radio, and Detskoe Radio Expert TV channel: A business TV channel, owned by Expert Group. TV AND RADIO TV Tsentr: A federal TV channel, established in 1997 Natsionalnaya Media Gruppa: Owns Pyaty Kanal and REN-TV channels, and Russkaya Sluzhba Novostey radio Moskva 24: A 24-hour news channel, established by the VGTRK at the initiative of the Moscow mayor Sergey Sobyanin. station. Pervy Kanal, the most popular TV channel in Russia, covering 98.8% of the country's territory. The affiliate, ProfMedia Group owned by Vladimir Potanin: Includes TV channels TV3, 2x2, MTV-Russia, and radio stations; Avtoradio, Energy FM, Yumor FM, and Romantika. Radio-Tsentr Company: Govorit Moskva and Radio Sport radio stations. Channel One Russia. Zvezda media group: Owned by Russian Defense Ministry, operates Zvezda TV channel and Zvezda radio station International Broadcasting, broadcasts in Europe, North America, and Australia. RBK-TV, Business TV channel STS-Media: The group includes STS, Perets, and Domashny TV 02TV, A youth channel owned the Media3 group. Kommersant TV and Radio Komsomolskaya Pravda TV and Radio channels ORIANOVOSTI 2012 WwW.RIA.RU

Who Runs the Russian Media?

shared by youcom on Mar 24
1 share
Note well that whilst RIA is state-run, Interfax isn’t. That’s why I’ll often choose an Interfax post on the Church over a RIA post. That’s not to mention the Church’s media network, which i...




Unknown. Add a source


Social Media
Did you work on this visual? Claim credit!

Get a Quote

Embed Code

For hosted site:

Click the code to copy


Click the code to copy
Customize size